Zuid vietnam: Ho Chi Minh city

13 december 2022 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Op weg naar Ho Chi Minh city ook nog steeds wel Saigon genoemd hebben we de hoodtempel van het caodaïsme bezocht in Tay Ninh. Ik vondt het een super mooie tempel met heel veel kleuren en heel veel verschillende stijlen. Het caodaïsme is dan ook een vereniging van de wereldreligies.

Daarna zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest die de Vietnamese gebruikten in de oorlog met Amerika. Heel indrukwekkend, de verschillende niveaus onder de grond aan tunnels en zelf in de tunnels waren vallen gezet tegen de vijand. Savonds kwamen we aan in Saigon en ben ik met Jaap en Miranda een Saigon biertje wezen drinken en eten.

De volgende dag nam ik deel aan de city tour door Saigon. Het oorlogsmuseum was het eerste wat we bezochten en dat was best wel aangrijpend. Hoeveel verschillende soorten gif de Amerikanen hebben gebruikt tegen de Vietnamezen en de afwijkingen aan de mensen die daaruit voortkwamen, echt ziekelijk!! Verder hebben we nog eer bezocht; the white house in Saigon, China town, het postkantoor gebouwd in Franse stijl, de cathedraal maar die stond helemaal in de stijgers en een markt maar voornamelijk Chinese troep werd verkocht. Smiddag ben ik met Peter naar the financel building geweest naar de 49ste verdieping voor een mooi uitzicht over de enorme stad. Daarna zijn we nog naar skygarden bar gegaan om het verkeer bij de rotonde vlak bij ons hotel te filmen.

Vandaag gaat de groep van Djoser naar huis. Ik ben vanochtend met Jaap en Miranda mee gegaan naar de markt en daarna gingen we ergens wat drinken. Zei wilden cola en ik vroeg cola zero/Light maar de serveerster begreep dat helemaal niet dus ook maar gewone cola besteld. Vervolgens komt ze met drie glazen met iets wits tot halverwege het glas en de rest zwart en met ijsklontjes. Wat bleek ze hadden Cocos koffie gekregen ipv coca cola!! We moesten er erg om lachen en gelukkig smaakte het ook nog erg lekker!

We liepen terug naar de bagpackers buurt en hebben samen geluncht en een afscheidscocktail gedronken!

De groep werd een paar uur geleden opgehaald bij het hotel waar ik hen heb uitgezwaaid!! Vervolgens ben ik naar de hostel gelopen die ik had geboekt en waar ik nu ben. Ik heb een excursie geboekt voor morgen naar de mekong delta maar ik moet daarvoor wel al om 7 uur klaar staan. Dus vanavond maar weer vroeg naar bed. Nu lekker me boek verder lezen!! Tot snel!!