Sapa en reis naar Muong Tan

28 november 2022 - Lai Chau, Vietnam

Het weer was veel beter dus de volgende ochtend zijn wij geen gaan wandelen in de natuur en dorpjes rond Sa Pa. Vele mensen in de kleding van daar in de dorpjes (ook deels voor de toeristen) en heel veel rijstvelden. We verbleven in hotel la casa en daar heb ik goed kunnen slapen.

De volgende ochtend gingen we alweer vroeg op weg naar Muong Tan waar eigenlijk niks is behalve een heel slecht hotel en een totaal vervallen dorpje. Maar morgen zou het weer beter moeten zijn. Onderweg naar dit hotel zijn we nog gestopt bij een waterval en vervolgens bij een anderuitzicht punt. De hand: de pink in de aarde en de duim is de geest en daaronder is een grafkist gevult met allemaal aardse bezittingen.   De volgende stop was bij een dorpje waar we, iets wat koffie moest voorstellen, hebben gedronken bij locale mensen. De huizen staan daar op palen. Vroeger leefden alle dieren onder en de mensen daarboven in het huis. Nu mag dat niet meer ivm de uitwerpselen van de dieren waar zij boven sliepen en ziek van werden. Nu staan de varkens iets verder weg.

Morgen weer verder met de bus. Ik hoop dat ik iets kan slapen op dit bed van beton!.

1. Maud McConachie:
    2 december 2022
    Stunning photos and I do hope you get to sleep however the experiences you are having are memories you will treasure... Missing you Merel and I love reading your blog..