Cambodja Siem Reap

8 december 2022 - Siem Reap, Cambodja

We vlogen van Vientiane naar Pakse en vervolgens van Pakse naar Combodia naar Siem Reap. Beiden keren in een klein propellervliegtuigje. Aan het touwtje van de pionen, ter afbakening van een stuk grond, hingen leuke gekleurde vlaggetjes.

Aangekomen in Cambodia ging het super snel met de visa on arrival regelen!! We werden naar ons hotel gebracht en ben daar gelijk ik het zwembad gedoken. Heerlijk, het zwembad heeft ook wat zout in het water en de temperatuur is lekker.

S' avonds met de hele groep naar pubstreet gelopen waar ik gezellig met Jaap en Miranda in 'the red piano' heb gegeten. Voor het eerst weer eens westers eten;  Chili spare ribs met friet en salade! Vervolgens zijn Miranda en ik nog met onze voeten in een bak met visjes geweest, wat kriebelde dat toch erg in het begin!!

Er zijn leuke markten op pub street maar de verkopers zijn erg opdringerig. Zelfs al zie ik wat leuks doen de verkopers er wel voor zorgen dat ik weg ga zonder iets te kopen. Snappen die mensen dan echt niet dat ze zo juist minder verkopen!!

Na een heerlijke nacht slapen gingen we de volgende ochtend per tuktuk naar Ankor!!! Ik zat in de tuktuk met Sharda, Tom en Hein. Het 2e wereldwonder van de wereld, ik ben heel erg benieuwd!! We zijn eerst naar Ta Prohm Temple geweest, die was echt super mooi! Uit het jaar 836 en gebouwd in 6 jaar tijd door 30 000 mensen. De wortels van de bomen groeien door en over de tempel heen. Daarna zijn we naar Ta Keo Temple geweest wat heel klein was vergeleken met die daarvoor en ook naar Victory Gate. Daarna naar de Bayon Temple, deze vond ik erg mooi met de 4hoofden overal afgebeeld. Op weg naar de Bephoun Temple, kwamen we een groep apen tegen. Super leuk!! Ik heb er wat foto's en video's van gemaakt!! En vervolgens via the Terrace of the Elephants terug naar de tuktuk. Het was tijd voor lunch. En na de lunch gingen we naar Ankor Wat Temple!! Erg indrukwekkend!! Vele muren van 88meter lang met afbeelding in steen. Wat een werk!! Als afsluiting zijn we nog naar 100 meter hoog geweest in een lucht ballon. Helaas maar nog geen 10 minuutjes en aan een kabel, maar wel een heel mooi uitzicht. En twee leuke foto's van mezelf met het ankor wat op de achtergrond, je moet het alleen wel weten! Terug gekomen in het hotel heerlijk in het zwembad met een biertje. Het was super warm geweest zo in de jungle en de moerassen tussen de tempels.

Vanochtend zijn we naar een dorp op palen in het water geweest met tuktuk en vervolgens met een boot. Ik zat met Miranda, Jaap en Peter in de tuktuk wat super gezellig was! De dorpen op palen betalen geen belasting want ze hebben geen grond. Ook hier is weer goed onderscheid tussen de rijkere en de armere. De rijkere huizen en instanties zoals een ziekenhuis zijn gebouwd van beton waar andere van hout zijn gebouwd. Ook zijn er tempels op palen, echt een dorp!! We stoppen even nu een krokodillen farm, ik heb een een kleine krokodil van 2 maanden oud vastgehouden. Vervolgens een kokosnoot gekocht, toen ik het kokos water op had hakte ze die verder open zodat ik de kokos kon uit lepelen. Het was een jonge kokosnoot en de kokos was een beetje glibberig.

Vanavond wil ik nog een aandenken aan cambodia kopen dus ik ga zo ff kijken, hoelaat Jaap en Miranda willen gaan.

1. Maud McConachie:
    9 december 2022
    Ik heb genoten van het lezen van je blog over Cambodja en op een dag hoop ik deze prachtige plekken te zien.
  2. Annet:
    9 december 2022
    Wat een ervaring Merel en prachtige foto's.
    Ik blijf je volgen, nog heel veel plezier 😘
  3. Merel:
    25 januari 2023
    Dank jullie wel!! Jullie ook een hele fijne vakantie!!!