Pattaya Thailand

6 januari 2023 - Pattaya, Thailand

Hier weer een update. De afgelopen twee weken ben ik in Pattaya geweest.  Met Milli, Michi and Jaap kerst geviert!. En Marc woont daar de reisleider van de eerder gedane georganiseerde groepsreis. De eerste avond haalde Marc me op bij de busstop met zijn  scooter en hebben een drankje gedaan bij Rob. Eigenaar van een bar en tevens goede vriend van Marc. Daar kwam ik er achter dat hij homo is en dat vond ik juist heerlijk. Weet ik gelijk dat iemand geen andere bedoelingen heeft. S' avond daar geslapen en de volgende naar de hostel Jomtien gegaan. Dit was mijn eerste ervaring met het slapen in gedeelde kamer in stapelbedden en het viel me heel erg mee!! Je hebt meer contact met andere reizigers wat het gezelliger maakt!

Ook hebben Marc en ik een tochtje gemaakt op de scooter met hele mooie uitzichten en vervolgens had ik met Jaap afgesproken. Kerst avond met Jaap, Milli en Michi lekker Thai Bbq gegeten en daarna nog wat gedronken bij een bar bij vrienden van Milli en daarna bij Rob in de bar.

De volgende dag zijn Jaap en ik met de eerste 10baht taxi (die rijden 1 bepaalde route zoals een bus) naar de laatste stop gereden en daar uitgestapt om naar de Sanctuary of Truth te gaan. We vervolgen onze route al lopened bij de seafront waar we onze schoenen uitmoesten doen omdat we door het water moesten. Onderweg heb ik nog gezwommen bij een strandje en hebben we bij een leuk tentje een biertje gedronken. Bij de Sanctuary of truth (zie foto's) is niet een spijker gebruikt!! Was erg indrukwekkend!!

Jaap en ik hadden een scooter gehuurt en hebben met Marc, Robert, Esther en Mees een super leuke tocht gemaakt! We zijn gestopt bij een olifant waar ik bananen voor gekocht had om hem te voeren. Lekker getourt met zijn allen, geluncht, naar de boedha mountain geweest en in een Chinese tempel geweest. Ook hebben we de route bekeken naar de botanische tuin die Jaap en ik de volgende dag per scooter samen hebben bezocht. Was erg mooi on te zien. Thailand is een perfect land voor orchids!

Een andere dag ben ik met Marc, Robert, Esther en mees op de scooter naar cosy beach geweest. De rijkere buurt, met een prachtig uitzicht maar de service en de koffie konden veel beter.

Op oudejaars dag eerst weer gegeten bij het Thai Bbq restaurant en vervolgens ben ik naar supertown gegaan voor het 12 uur feest. Super leuke avond gehad!!

Esther had een dag te veel geboekt in het hotel waar ze dat dus ik kon daar mijn laatste avond in Pattaya gebruik van maken. Marc heeft mij vanochtend daar om 6.30 opgehaalt om naar de minivan gebracht. Ik zit nu in de eerste bus op weg naar Koh Chang. Op naar het volgende avontuur!!

1. Marga Bijl:
    6 januari 2023
    Hoi Merel, wat een prachtige foto's van een toffe reis. Thailand is zo mooi en tegelijk heel verschillend.
    Geniet lekker verder. Liefs marga
  2. Merel:
    25 januari 2023
    Hi Marga, dank je wel!! Ja is ongelofelijk mooi hier!!
  3. Maud McConachie:
    6 januari 2023
    Hield van de ervaring en mooie foto's van een prachtig land! Geniet van het volgende avontuur xx